top of page

Ερασμία Μαρκίδη

Jul 24

5 min read

12

255

1




Πως ξεκινά η μουσική και το θέατρο στη ζωή σας;

 

 Η μουσική στη ζωή μου ήρθε πολύ νωρίς. Όταν ήμουν 11 χρονών είχα ένα δάσκαλο στο δημοτικό ο οποίος έπαιζε πιάνο. Μια μέρα με άκουσε να τραγουδάω σε κάποιο διάλειμμα και στο τέλος της χρονιάς τραγούδησα στη γιορτή του σχολείου που διοργάνωσε. Μετά από ένα χρόνο οι γονείς μου αποφάσισαν να με πάνε σε Μουσικό Σχολείο στην Κρήτη, εκεί όπου  μεγάλωσα. Από τότε κατάλαβα ότι θα αφοσιωθώ στη μουσική.Το ένιωσα από πολύ νωρίς. Στη συνέχεια ήρθε και το Θέατρο. Δεν είχα ποτέ την επιθυμία να γίνω ηθοποιός αλλά με μάγευε πάντα ο χώρος αυτός, η ιστορία του και η δύναμη της ερμηνείας, που υπάρχει φυσικά και στο τραγούδι. Ένιωθα πάντα μια σύνδεση , έτσι πήγα στο Πανεπιστήμιο του Ναυπλίου στο τμήμα της θεατρολογίας. Τα τέσσερα χρόνια που ήμουν εκεί ήταν από τα πιο έντονα, δημιουργικά και βαθιά διδακτικά.

 

Συμμετέχετε στις fones. Πως θα τις συστήνατε σε κάποιον που δεν έχει ακούσει τίποτα για αυτές;

 

Είναι ένα σχήμα που δημιούργησε η Μαρίνα Σαττι το 2016, με την οποία συνεργάζομαι μέχρι και σήμερα. Ήταν επιθυμία της Μαρίνας από πάντα να φτιάξει ένα τέτοιο πολυφωνικό γκρουπ κοριτσιών και να το οδηγήσει σε μια μουσική αναζήτησή, σε ένα ταξίδι σε διάφορους πολιτισμούς. Με τις fonés γίναμε μια ομάδα με διαφορετικές προσωπικότητες αλλά κοινούς στόχους και αγάπη για αυτό που κάνουμε. Δουλέψαμε παρά πολύ και καταφέραμε πιστεύω να αφήσουμε ένα στίγμα στην Ελλάδα, και όχι μόνο αφού ταξιδεύουμε πολύ και στο εξωτερικό.

 

Η δράση αυτόύ του σχήματος είναι πολιτική; Τι πρεσβεύει στο σήμερα;

 

 Δεν μπορώ να πω αν είναι πολιτική ή όχι. Σίγουρα όμως ένας από τους στόχους του γκρουπ ήταν μέσα από τη μουσική να ενώνει τον κόσμο απ όπου κι αν είναι ο καθένας. Και φυσικά να εμπνεύσει.

 

 Ασχολείστε κυρίως με τα back vocals. Πως έχει υπάρξει αυτή η διαδρομή για εσάς; Πως αισθάνεστε την αλληλεπιδραση με τον κοσμο στις συναυλίες;

 

 Η αλήθεια είναι ότι τα backing vocals προέκυψαν τα τελευταία χρόνια. Ήμουν πάντα σε μπάντες και σχήματα σαν lead singer, μετά ήρθαν και οι fonés που η κάθεμία από εμάς είχε το ρόλο της μέσα στο γκρουπ. Στη συνέχεια ήρθε η Eurovision που είχα πρώτη φορά καθαρά το ρόλο αυτό. Επίσης τώρα με την Έλενα Λεώνη , που ήταν κι εκείνη στις fonés, είμαστε στη μπάντα της Μαρίνας. Απλώς επειδή συνεργαζόμαστε 8 χρόνια τώρα υπάρχει ας πούμε ακόμα η αίσθηση του γκρουπ και της ομάδας. Όλα αυτά τα χρόνια ταξιδεύουμε σε όλο τον κόσμο και το συναίσθημα που αισθανόμαστε με τον κόσμο στις συναυλίες είναι υπέροχο. Έχουμε ζήσει έντονες στιγμές και εμπειρίες που μας έχουν αλλάξει τη ζωή.

 

 

Έχετε συμμετάσχει 3 φορές στη eurovision, τι σας μαγεύει σε αυτό το διαγωνισμό;


 Δεν ήμουν ποτέ fun της Eurovision και όταν μου είχε προταθεί την πρώτη φορά το 2017 δεν ήξερα ακριβώς τι να απαντήσω, δεν ήξερα αν ήθελα να πάω. Δεν είχα φανταστεί ποτέ τον εαυτό μου σε κάτι τέτοιο. Τελικά σκέφτηκα ότι είναι μια μεγάλη εμπειρία που δεν τη ζεις κάθε μέρα και δέχτηκα. Φυσικά το ότι ήταν και μια ομάδα την οποία εκτιμούσα και οι άνθρωποι ήταν επαγγελματίες στη δουλειά τους με έκανε να νιώθω πιο ασφαλής και ότι θα είμαι σε ένα «προστατευμένο» περιβάλλον. Το 2019 λοιπόν ξαναπήγα με μια επίσης υπέροχη ομάδα. Η Eurovision, έτσι όπως την έζησα εγώ τουλάχιστον και τις δυο φορές ήταν ένα μουσικό πάρτυ που το ζεις πολύ έντονα αφού είσαι εκεί δυο ολόκληρες εβδομάδες. Φυσικά έχει αρκετή δουλειά και πολλές δυσκολίες που είναι αναμενόμενο να προκύψουν.

 

 

 Στη σκηνή βλέπουμε μόνο τ@ χορευτ@ και τ@ ερμηνευτ@ Πως είναι η εμπειρία στα πίσω φωνητικα ;

 

 Στην περίπτωση της Eurovision όταν είσαι backing vocalist και δεν είσαι πάνω στη σκηνή ,βρίσκεσαι εκεί ,απλά στο πλάι της σκηνής. Βλέπεις κανονικά την ομάδα σου και τον κόσμο, οπότε νιώθεις την ενέργεια και τον παλμό. Τη δεύτερη χρόνια που είχα πάει και βρισκόμουν πάνω στη σκηνή σίγουρα ήταν πιο έντονα αλλά ταυτόχρονα νιώθεις πιο εκτεθειμένος και πρέπει να είσαι συγκεντρωμένος στο να γίνουν όλα σωστά σε αυτά τα 3 λεπτά. Δεν προλαβαίνεις να «ζεσταθείς» και να συνειδητοποιήσεις τι συμβαίνει. Και οι δυο εμπειρίες πάντως ήταν το ίδιο πρωτόγνωρες.

 

Φέτος πήγατε με την Μαρίνα Σάττι, με την οποία συνεργάζεστε πολλά χρόνια. Τι έχετε κερδίσει από αυτή την συνεργασία; Έχετε αναπτύξει πλεον ένα κοινο κώδικα;

 

Μετά από τόσα χρόνια η σχέση μας φυσικά έχει περάσει σε άλλο επίπεδο. Συνεννοούμαστε με ένα βλέμμα και σίγουρα υπάρχει εκτίμηση και σεβασμός. Η Μαρίνα είναι ένας άνθρωπος που εμπνέει και ενώ μπορεί να μην έχουμε ίδια αισθητική σε κάποια πράγματα πάντα απολαμβάνω και χαίρομαι τη δουλειά της. Έχει όραμα και απίστευτη ευφυΐα. Έχω κερδίσει πολλά από την συνεργασία μας τόσα χρόνια και έχω εξελιχθεί προσωπικά σε όλα τα επίπεδα.

 

Παράλληλα ασχολείστε με το voice acting. Είναι κάτι που αγαπάτε; Τι είναι αυτό που σας κάνει να δραστηριοποιείστε στο voice acting;

 

 Με ρώτησαν τώρα πρόσφατα, «αν σου έλεγαν να διαλέξεις μια δουλειά για να κάνεις σε όλη σου τη ζωή» η απάντηση ήταν το voice acting. Νομίζω δεν έχω αγαπήσει άλλη δουλειά περισσότερο από αυτήν. Κάθε φορά το κάνω με το ίδιο μεράκι, την ίδια όρεξη και χαρά και νιώθω ότι μου ταιριάζει κιόλας. Έχει απαιτήσεις, και αυτός είναι ένας λόγος που μου αρέσει και με εξιτάρει. Δημιουργείς αντανακλαστικά και ανακαλύπτεις καινούριες πτυχές της φωνής και της ερμηνείες σου. Επίσης, ηχογραφείς κάτι για να κάνει χαρούμενους άλλους ανθρώπους και αυτό από μόνο του είναι υπέροχο. Όταν έμαθα φέτος ότι με δέχτηκαν για το ρόλο της νέας πριγκίπισσας της Disney, που ήταν ένα από τα όνειρα μου, για ένα μισάωρο τριγυρνούσα γύρω από τον εαυτό μου με ένα τεράστιο χαμόγελο. Μακάρι όλοι οι άνθρωποι να κάνουν αυτό που πραγματικά αγαπούν και τους κάνει να έχουν αυτό το χαμόγελο.

 

Θα σκεφτόσασταν ποτέ να κάνετε δική σας μουσική; Να κάνετε κατι πιο προσωπικό.




 

Αυτό τον καιρό δουλεύω και ενορχηστρώνω δικά μου κομμάτια και είναι κάτι που ήθελα πάντα να το κάνω. Νιώθω πιο έτοιμη και σίγουρη για τον εαυτό μου και μετά από τόσα χρόνια έχω βρει κάπως και τον «ήχο» μου. Ένας στόχος μου είναι να εξελίσσομαι αλλά και να είμαι ο εαυτός μου σε οτιδήποτε κάνω.

 

Και τέλος αν θέλετε πείτε μας ένα πράγμα που δεν ξέρουμε και θα θέλατε να ξέρουμε για εσάς και ποια είναι τα μελοντικα σας σχεδια.

 

Ένα πράγμα που ίσως δεν ξέρετε είναι ότι είμαι πολύ καλή μαγείρισσα, (απ’ ότι λένε οι φίλοι μου) και αν είχα το χρόνο θα ήθελα να μαγειρεύω κάθε μέρα για όλο τον κόσμο. Όσο για τα μελλοντικά μου σχέδια, θα ήθελα όπως σας είπα να κυκλοφορήσω τη μουσική μου και να συνεχίσω να βοηθάω τους μαθητές μου με όποιο τρόπο μπορώ.

Jul 24

5 min read

12

255

1

Comments (1)

Guest
Jul 24

Εξαιρετική η Ερασμια! Την γνωρίσαμε περισσότερο από την συνεργασία με την Μαρίνα Σάττι και με χαρά θα ακούσουμε και την προσωπική της δουλειά στην μουσικη. Κάθε καλό να έχει!

Like
bottom of page